05 март

Менторската среща с Любомир Леков през очите на Яница Маринова, студент в магистраурата 

Collage-studentsЗапочна поредицата менторски срещи на Любомир Леков, предприемач, основател и бивш мениджър на медийната група Investor.bg в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси. Срещите са продължение на конкурса “Стипендианите на Леков” – в него бяха подбрани 5-тима студенти с интересни и иновативни предприемачески идеи, с които Любомир Леков да работи персонално за времето на обучението им в Магистратурата. По негово желание, партньорството беше разширено и той провежда поредица от срещи със студенти от всички випуски на програмата досега – темите са част от проекта S.K.I.L.L.S. на фондация “Лекови”.

Менторската среща на студенти с Любомир Леков през март 2015

Зад съкращението S.K.I.L.L.S. стоят думите “Shared Knowledge and Inspired Learning for Lifelong Success”. Мисията на проекта е екип на фондация “Лекови” да помага, чрез споделяне на собствения си опит и знания, на млади предприемачи да постигнат мечтите си и да покажат пред света това, което умеят най-добре.

Първата тема по проекта S.K.I.L.L.S. – която беше тема и на мартенската менорска среща в Магистърската програма по иновации, предприемачество и финанси –е “Защо искам да основа собствена компания или да имам собствен продукт?”

,,Не е достатъчна само добра идея”- въвлече аудиторията Любомир Леков и добави, че предприемачът трябва да бъде както добър търговец, така и да умее да ръководи хора. Студентите дискутираха с него за пътя от това да намериш какво най-много обичаш  да правиш, да превърнеш хобито си в бизнес и да визуализираш идеята си на всяка стъпка.

Менторът сподели пред настоящите и бивши студенти в Магистртурата, че е важно да имаш фокус върху идеята си. Да си представяш нейното развитие. Самият той разказа колко му е помогнала книгата на Наполеон Хил ,,Мисли и забогатявай” и препоръча както нея, така и възприятията на Кови за успех  пред студентите. 

За самия Леков е особенно ценно да споделя знанието, защото по думите му: ,,Най- добре се учите, когато учите другите”. Изключително важно е да се споделя етичното предприемачество, което се определя от скоростта на доверие. Стойността на доверието увеличава скоростта на бизнеса и намалява разходите. А най- добрият начин да изразиш гласа си е като помогнеш на другите да изразят собствения си. Ето защо особенно практични и ценни бяха препоръките на Леков как да се избират верните хора при правенето на бизнес.

,,Средата е особенно важна, щом става дума за предприемачество”, сподели Леков. Всеки предприемач има нужда от подходяща среда – толерантна и благосклонна към идеите и мечтите му.

За да мислим дългосрочно следва да си представяме на всяко едно ниво, че продуктът ни е успешен и да имаме ясна визия каква е посоката, в която се движим. ,,Да продаваш означава да убеждаваш хората”, обобщи менторът.

Автор: Яница Маринова, студент в Магистърската програма и “стипендиант на Леков”