18 окт.

mief_steps_fb_webclicksВ рубриката „Моята голяма стъпка“ споделяме вдъхновяващите истории на възпитаници и студенти на Магистърска програма по иновации, предприемачество и финанси – съвместен продукт на ВУЗФ и The Business Institute. Програмата предоставя практично образование, основано на бизнес казуси, симулации и методологии от световни университети, директна връзка с бизнеса и среда от съмишленици.

Ако и вие сте готови за следващата си голяма стъпка, вземете стипендия и станете част от Магистратура по иновации, предприемачество и финанси. Разберете повече как тук.

Гордеем се с нашите студенти и възпитаници, които вече правят своите големи стъпки в личното и професионалното си развитие. Днес ви представяме Красен Матеев, който в момента е  Оперативен Директор в „Соларпро Холдинг“ АД.

Компанията развива успешно проекти в областта на възобновяемите енергийни източници и чистите технологии. Сред основните бизнес линии на Соларпро са проектирането, доставката, и в последствие оперирането и поддръжката на различни инвестиционни проекти като фотоволтаични централи, зарядни станции за електромобили и  други енергийни обекти като системи за съхранение на енергия. Паралелно с това компанията разработва нови продукти и системи, които се отличават с иновативен характер не само на територията на България, но и на международен мащаб.

krasenКога за последно излезе от зоната си на комфорт и до какво доведе това? Тук въпроса мога да го считам и като реторичен, тъй като определено магистратурата по Иновации, Предприемачество и Финанси е най-яркият пример. Аз съм електроинженер по професия и предприетата от мен инициатива беше изцяло в друга насока, което изключително много ме радва, и за което определено важна роля имат преподавателите и концепцията.

Какви знания и умения ти помагат най-много в ежедневните успехи? Основно ми помага старанието, което винаги съм имал да имам поглед за цялата картина на определен проект или задача. Така имам възможност да структурирам нещата и да си създам пътна карта с етапи и срокове за изпълнение.

Коя е твоята голяма стъпка, в която магистратурата ти помогна? Основно магистратурата ми даде една подреденост по отношение на стартирането на нов бизнес както и управлението му в последствие. Пътната карта при стартиране е много важна, давайки една последователност и акцент над това кои са основните моменти, на които трябва да се наблегне. Убеден съм,  че тези знания ще ме тласнат в моята следваща  по-голяма стъпка, към момента е трудно да определя коя колко е голяма тъй като напоследък станаха доста.

Какво ще кажеш на хората, които смятат, че предприемач не се учи, а се става? Сигурно е, че на някои хора предприемачеството се отдава повече, което за мен по-скоро е свързано с по-инициативни хора, с определена мотивация. Но все пак трябва да се разграничи инициативата и предприемачеството, за да си успешен предприемач е необходимо да придобиеш знания, за това как трябва да мисли един предприемач и по какъв начин да структурира пътна карта, за да постигне своите цели. Така, че за да бъдеш успешен трябва преди всичко да се научиш как да бъдеш такъв и да си подготвен какво да правиш, когато това стане.

Как ще обясниш на баба си какво е иновация? Иновация е изобретение достигнало до обществото, което е създадено с цел решение на конкретен житейски проблем.

Заслужава ли си инвестиция в образованието и защо? За мен образоването е от изключителна важност, за да може човек да изпълни целите си. Колкото и опит да трупаш, без да си добре образован трудно може да сглобиш пъзела и да бъдеш успешен.

Коя е следващата ти голяма стъпка, за която искаш да ни разкажеш? С риск да се повторя, трудно ми е да определя коя стъпка колко голяма е. :) Но определено бих споделил, че в момента в компанията, в която работя предстои да пуснем на пазара масов продукт, който сме започнали от идея, до концепция и разработване на техническата реализация. До момента винаги съм отговарял за проекти с ясни начало и край. В този случай говорим за продукт, който ще продължи да се развива, надявам се. В него участвам пряко освен в техническите характеристики, така и в маркетинговия план и пазарното позициониране. Предполагам до 2 месеца ще сме готови да го изкараме.